Analiza wycinków prasowych

 

"Rozmowę o sytuacji uchodźców i uchodźczyń rozpoczynam od analizy ich wizerunku tworzonego przez różne media. Młodzież przynosi na lekcje dwutygodniki, które ukazały się mniej więcej w tym samym czasie. Dziele klasę na grupy i każdą z nich proszę o zbudowanie obrazu uchodźcy na podstawie jednego tylko pisma (jest w nim mowa tylko o rozróbach, czy również o tym, że gdzieś uchodźcy wnieśli w życie społeczności istotną wartość, pokazują masy, które musza budzić lęk, czy jednostki przeżywające emocje).Uczniowie i uczennice mają za zadanie przeanalizować wybrane przez redakcje fotografie i podpisy pod nimi, tytuły i nagłówki artykułów. Podczas prezentacji efektów pracy okazuje się, jak bardzo zróżnicowane są „wizje świata” proponowane przez media. Wnioski pozwalają zdystansować się nieco do medialnego przekazu i włączyć krytyczne myślenie. Link do webinarium Justyny Sucheckiej: www.bit.ly/2nDlOpI."

Anna Włodek, nauczycielka języka polskiego, II Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Tarnowskich Górach

KLUBOWE WIEŚCI: