Przy pomocy tego krótkiego filmiku podpowiadamy, czym są szkolne Kluby Dobrej Rozmowy i zapraszamy zespoły uczniowskiego do wzięcia udziału we wspólnej zabawie podczas Wirtualnego Festiwalu.

Festiwal odbywa się 21 listopada 2019 r.

Zgłoście się: http://bit.ly/FestiwalUczniowskiTEG.

 

Obejrzyj nagranie ze spotkania online Centrum Edukacji Obywatelskiej i zainspiruj się, wskazówkami i pomysłami Joanny Kostrzewy, nauczycielki prowadzącej spotkanie, która kilkakrotnie włączyła się wraz z młodzieżą w obchody Tygodnia Edukacji Globalnej!

Z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Uchodźcy (20 czerwca), święta ustanowionego przez Zgromadzenie Ogólne ONZ, zachęcamy Cię w Centrum Edukacji Obywatelskiej do poprowadzenia z dziećmi i młodzieżą rozmów na temat przyczyn, skutków i wyzwań związanych ze zjawiskiem uchodźstwa ludności. 

Jak przeprowadzić lekcje o przeciwdziałaniu nienawiści? Powiedz „NIE!” mowie nienawiści wykorzystując gotowe materiały edukacyjne na zajęciach z dziećmi i młodzieżą.

Zapraszamy do obejrzenia nagrania z webinarium które odbyło się 18 grudnia 2018 roku. Podczas webinarium dwie nauczycielki praktyczki Anna Sosna i Jadwiga Jarosz w oparciu o swoje doświadczenie z tworzenia z młodzieżą Klubów Dobrej Rozmowy zaproponowały kilka praktycznych wskazówek na temat tego, jak rozmawiać z młodzieżą na trudne globalne tematy na przykładzie zagadnienia współczesnych migracji.

Webinarium "Dlaczego warto uczyć o Celach Zrównoważonego Rozwoju? Co łączy zmianę klimatu i migracje? Jak przygotować działania na Tydzień Edukacji Globalnej dotyczące dwóch światowych wyzwań?"

Jak w bibliotece i w szkole poruszać ten bardzo aktualny i kontrowersyjny temat, jak korzystać z materiałów (tekstów merytorycznych i scenariuszy), które powstały w ramach projektu „Rozmawiajmy o uchodźcach” oraz jaka literatura może być punktem wyjścia do wartościowej rozmowy o migracjach i uchodźstwie. 

Wywiad z Grzegorzem Uzdańskim, nauczycielem ze Społecznego Gimnazjum nr 20 w Warszawie "Jak przygotować nauczycieli i nauczycielki do pracy i dialogu w wielokulturowej klasie".

Wywiad (+ scenariusz lekcji) "W Syrii i w Polsce" z Lahoudem Toumą, farmaceutą, uchodźcą z Syrii o jego doświadczeniu uchodźczym i życiu w Polsce.

Wywiad (+ scenariusz lekcji) "Każdy dzień jest wyjątkowy" z Elsi Adajewem z Czeczenii, który opowiada o swoim życiu, doświadczeniu uchodźczym i odnajdowaniu się w nowej rzeczywistości po przyjeździe do Polski. Zajęcia kształtują postawę empatii i zrozumienia innej perspektywy, a także nakreślają kontekst sytuacji uchodźców z Czeczenii w Polsce.