Tematyka: 
Dobre praktyki związane z migracjami
Emocje
jak rozmawiać?
Klub Dobrej Rozmowy
Stereotypy, uprzedzenia, dyskryminacja
Wyzwania związane z migracjami

 

Tytuł materiału metodycznego: Reagowanie na różne zachowania młodzieży w trakcie lekcji o sytuacji uchodźców i uchodźczyń

Autorki: Malina Baranowska-Janusz, Małgorzata Borowska i Elżbieta Kielak

Wydanie: CEO, 2017 r.

W ramach projektu realizowanego w 2016 roku zostały zebrane informacje zwrotne od niemal dwustu nauczycielek i nauczycieli, którzy zainicjowali rozmowę z młodzieżą na podstawie scenariusza bazowego "Rozmawiajmy o uchodźcach w Polsce". Wynika z nich jasno, że zachodzą pewne sytuacje i pojawiają się zdania wypowiadane przez młodych ludzi, opinie, które się powtarzają i mogą stanowić na lekcji wyzwanie dla osoby prowadzącej. Według autorek te sytuacje wymagają określonej reakcji ze strony nauczyciela/nauczycielki. W poniższym tekście autorki zaproponowały kilka sposobów reakcji.

[LINK DO MATERIAŁU]