Tematyka: 
Stereotypy, uprzedzenia, dyskryminacja

Przy omawianiu zagadnień migracyjnych (ale nie tylko bo wydarzenia przedstawione na kartach mogą wydarzyć się wkażdej grupie) warto być świadomym i uświadamiać uczniów i uczennice, czym są procesy społeczne i jak o nich rozmawiać i na nie reagować. Dlatego, jeśli szukacie narzędzi do rozmowy o dyskryminacji, stereotypach, podziałach, skorzystajcie z kart do analizy procesów psychospołecznych. Umożliwią one zrozumienie i pokazanie konsekwencji takich zjawisk jak teoria spiskowa czy mowa nienawiści i są gotowe do pobrania.

 

Możecie też zamówić karty w wersji drukowanej poprzez wypełnienie forumlarza: https://rejestracja.ceo.org.pl/content/zamowienie-publikacji-zielony-lad...

Karty i wysyłka są bezpłatne. Ilość egzemplarzy ograniczona.

 

 

Instrukcja do kart:

 

 

Karty powstały w ramach projektu Re:Memory – multimedialne historie lokalne, który  finansowany jest ze środków Fundacji EVZ - Pamięć, Odpowiedzialność, Przyszłość. 

Autorki: Hanna Zielińska i Małgorzata Leszko. Projekt graficzny: Edyta Ołdak.