Zdalne lekcje migracje CEO

Nauczyciele i Nauczycielki, okres pandemii, choć trudny, obfituje w wiele ważnych i ciekawych wydarzeń (społecznych, ekonomicznych i kulturowych), o których warto porozmawiać z młodymi ludźmi na WOS-ie albo na godzinie wychowawczej. 

Dlatego część z przygotowanych przez nas gotowych zadań i scenariuszy zdalnych lekcji skonstruowaliśmy tak, by odnosiły się do bieżących wydarzeń. To nie tylko pozwoli uczniom i uczennicom lepiej zrozumieć otaczającą rzeczywistość i poczuć się w niej bezpieczniej, lecz także zaciekawi i zmotywuje do zaangażowania się w Wasze zajęcia.  Treści bazują na materiałach merytorycznych z programu Rozmawiajmy o uchodźcach.

 

Migracje ludności - Skąd? Dokąd? Dlaczego? [DO POBRANIA]

Podczas udziału w lekcji uczniowie i uczennice przypomną sobie podstawowe pojęcia związane z migracją, poznają główne kierunki migracji w Europie i na świecie, a także wymienią różne przyczyny dla których ludzie opuszczają kraj pochodzenia.

Czas: 1,5 godziny

Poziom edukacyjny: szkoła ponadpodstawowa

 

Różne punkty widzenia. Jak rozmawiać, aby się wzajemnie słuchać i rozumieć? [DO POBRANIA]

Lekcja pozwala określić, czego potrzebujemy, aby rozmawiać z drugim człowiekiem w bezpiecznej atmosferze. Wspiera uczniów i uczennice w formułowania zasad dobrej rozmowy. Czas: 1 godzina

Poziom edukacyjny: klasy VI-VIII szkoły podstawowej 

 

Pandemia koronawirusa. Jak wygląda sytuacja uchodźców i uchodźczyń oraz migrantów i migrantek w Polsce i na świecie? [DO POBRANIA]

Zadania pozwalają zwrócić uwagę na sytuację uchodźców i uchodźczyń w obozach w Libanie i wewnątrz Syrii oraz migrantów i migrantek z Ukrainy w Polsce w czasach pandemii. Uczniowie i uczennice dowiadują się, z jakimi wyzwaniami związanymi z koronawirusem mierzą się uchodźcy i migranci.

Czas: 1 godzina

Poziom edukacyjny: VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa