Sobota 10 marca br. upłynęła nam w bardzo twórczej atmosferze - tego dnia odbyło się spotkanie stacjonarne z osobami biorącymi udział w Kursie internetowym „Klub Dobrej Rozmowy”. 

 

Szkolenie było okazją dla nauczycielek i nauczyciela do zapoznania się z koncepcją projektu, do przybliżenia struktury Kursu internetowego, a także do przyjrzenia się głównym założeniom Klubu Dobrej Rozmowy. Ponadto mogliśmy wspólnie zainspirować się doświadczeniami, z realizowania spotkań z młodzieżą w ramach Klubu dobrej Rozmowy poświęconych tematyce migracyjnej, którymi podzieliła się nauczycielka Dorota Stępniak od lat współpracująca z CEO.

Bardzo serdecznie dziękujemy osobom biorącym udział w szkoleniu (za udział, za energię, szczerość i burze pomysłów), trenerce Barbarze Rostek (za prowadzenie spotkania i częste odnoszenie się do tajników swojej warsztatowej pracy z młodzieżą) oraz nauczycielce Dorocie Stępniak (za podzielenie się dobrymi pomysłami, wyzwaniami i rozwiązaniami dotyczącymi realizowania z młodzieżą spotkań w Klubie Dobrej Rozmowy).

 

Zachęcamy do zapoznania się z treścią prezentacji wykorzystywanej na szkoleniu. Prezentacja znajduje się TUTAJ. 

 

 

Szkolenie w telegraficznym skrócie 

Punkty widzenia Klub Dobrej Rozmowy – czy ktoś ma rację?

Opis wybranego ćwiczenia zrealizowanego na szkoleniu:

Ćwiczenia zostało przeprowadzone w parach. Każda para dostała do analizy jeden obrazek i jej zadaniem było odpowiedzenie na pytanie „kto ma rację?”. To zadanie miało na celu pokazanie wartości w dostrzeganiu i analizowaniu różnych perspektyw i punktów widzenia na dane zagadnienie. Nawiązane w trakcie ćwiczenia rozmowy, stanowiły świetne wprowadzenie do idei Klub Dobrej Rozmowy.

Warto pamiętać: Klub Dobrej Rozmowy to przestrzeń do podjęcia rozmów na temat sytuacji uchodźców i uchodźczyń i zjawiska współczesnych migracji niezależnie od tego, jakie poglądy mają rozmówcy w tej sprawie.  Klub to szansa dla uczniów i uczennic na doskonalenie umiejętności wymiany opinii, argumentowania i poznawania różnych punktów widzenia.

Grafiki wykorzystane w ćwiczeniu pochodzą z następujących stron internetowych: http://bit.ly/BoatLandhttp://bit.ly/rhinoceros1http://bit.ly/PointOfView69http://bit.ly/ItIsNotDeephttp://bit.ly/PunktyWidzenia34.