Podczas zajęć uczniowie i uczennice poznają cechy charakterystyczne dla fałszywej informacji (tzw. fake news), czyli takiej, która ma wzbudzić jak największe zainteresowanie w mediach.
Program realizowany przez:
Podczas zajęć uczniowie i uczennice poznają cechy charakterystyczne dla fałszywej informacji (tzw. fake news), czyli takiej, która ma wzbudzić jak największe zainteresowanie w mediach.
Lekcja opiera się na porównaniu materiałów z różnych mediów dotyczących tego samego wydarzenia – ataku terrorystycznego pod Nanga Parbat w 2013 r. Zajęcia są okazją do zastanowienia się nad rolą mediów w kształtowaniu opinii publicznej. Krótkie informacje prasowe zostaną zestawione z fragmentami reportażu Tomka Michniewicza „Strach“. Młodzież wypracuje metody pozwalające unikać manipulacji ze strony mediów.
Personalizacja historii Nuny i Nataszy służy empatycznej refleksji nad postrzeganiem uchodźców i uporządkowaniu ważnych pojęć w kontekście nadużywania terminu imigracji ekonomicznej.
O ile nie jest stwierdzone inaczej, prawa do materiałów na stronie posiada Centrum Edukacji Obywatelskiej, a teksty są dostępne na licencji CC BY-NC-SA - Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach. Licencja nie obejmuje zdjęć, filmów i materiałów graficznych. Pewne prawa zastrzeżone na rzecz autorów poszczególnych treści.