JĘZYK ANGIELSKI

 

Scenariusz zajęć „Why do people move?/Dlaczego ludzie się przemieszczają” Autorka: Anna Hentel

Podczas zajęć uczniowie i uczennice dowiedzą się czym jest migracja oraz poznają fakty na jej temat. Zrozumieją jej przyczyny oraz wpływ na przyszłe życie migrantów i migrantek.

 

 

 

Scenariusz zajęć "What do all numbers mean? - migrants and numbers" Autorka: Agnieszka Sporysiak

Uczniowie i uczennice poznają/przypomną sobie liczebniki główne oraz ich zastosowanie w życiu codziennym. Zapoznają się także z rzetelnymi danymi dotyczącymi uchodźców.

 

 

 

Scenariusz zajęć "I am a migrant/Jestem migrantem" Autorka: Anna Hentel

Podczas zajęć uczniowie i uczennice poznają autentyczne historie migrantów/migrantek oraz zrozumieją, dlaczego decyzja o migracji jest bardzo trudna i wiąże się z wieloma wyzwaniami. Zrozumieją, co można zrobić, aby pomóc migrantom/migrantkom odnaleźć się w nowym środowisku.

 

 

 

Scenariusz zajęć "Emotions revealed - ours and theirs. Are they really so different?  Autorka: Agnieszka Sporysiak

Uczniowie i uczennice poznają nazwy kluczowych emocji, jakich doświadczają uchodźcy i mieszkańcy krajów ich przyjmujących. Podczas lekcji zastanowią się, w jaki sposób te emocje różnią się od siebie w zależności od tego, kto ich doświadcza i w jakiej sytuacji.

 

 

 

Scenariusz zajęć „How to find yourself in a foreign country?/Jak odnaleźć się w obcym kraju, czyli słów kilka o akulturacji Autorki: Anna Hentel, Katarzyna Siwiec

Podczas zajęć uczniowie i uczennice dowiedzą się czym jest kultura i proces akulturacji. Zrozumieją perspekywę osób migrujących oraz czego doświadczają podczas pobytu w obcym kraju. 

 

 

 

Materiał metodyczny "Jak poruszać tematykę migracyjną na zajęciach języka obcego?" Autorki: Anna Hentel, Katarzyna Siwiec