Metoda Lewis znana jest przede wszystkim jako Deep Democracy („głęboka demokracja”), ale także CoResolve. Jest to metoda dla grup lub osób indywidualnych opierająca się na pracy zawartej w czterech krokach. Metoda jest „demokratyczna”, ponieważ kładzie nacisk na to, że każdy głos w grupie jest ważny. 

Temat przyjęcia przez Polskę uchodźców i uchodźczyń z Syrii ujawnił, jak trudno o dobrą rozmowę. Jak rozmawiać, aby dyskusja zbliżała, a nie oddalała?

Zapraszamy do zapoznania się z materiałem metodycznym Anny Włodek, który pomoże wykrzystać film pt." Zozo" jako tekst kultury do pracy na lekcji języka polskiego, etyki czy na zajęciach godziny wychowawczej.

Jeśli jesteś przekonany, że warto rozmawiać o migracji i uchodźstwie, warto pomyśleć o wyzwaniach, z jakimi może przyjści Ci się zmierzyć. Nie chodzi o to, by kreślić czarne scenariusze, ale zastanowić się nad potencjalnymi sytuacjami, z jakimi możesz sie zetknąć i poszukać przykładowych rozwiązań. 

Przed przystąpieniem do realizacji zajęć według scenariusz "Rozmowa o uchodźcach w Polsce", poznaj wskazówki i porady nauczycielki Doroty Stępniak, która przeprowadziła takie zajęcia z młodzieżą. Materiał stanowi komentarz metodyczny do scenariusza bazowego "Rozmowa o uchodźcach w Polsce".

Rozmowa o uchodźcach nie jest zazwyczaj miłą pogawędką na neutralny temat. Porusza ona wątek silnie stereotypizowany. Z jednej strony samo zjawisko uchodźstwa obrośnięte jest mitami i niepozbawione uprzedzeniowych skojarzeń. 

Rozpoczynając rozmowę na temat migracji i uchodźstwa, warto zwrócić uwagę na emocje, które jej towarzyszą. Dowiedź się, jak o nie zadbać, prowadząc rozmowę z młodzieżą. Co można zrobić, by było łatwiej i skuteczniej?

 Zastanów się nad kwestią roli języka w kształtowaniu postaw i wartości podczas rozmów o sytuacji uchodźców i uchodźczyń. Materiał stanowi komentarz metodyczny Dominiki Cieślikowskiej do scenariusza bazowego "Rozmowa o uchodźcach w Polsce".

Dowiedź się, w jaki sposób przygotować się do prowadzenia rozmów o sytuacji uchodźców i uchodźczyń z młodzieżą oraz poznaj potencjalne źródła konfliktu przy poruszaniu tej tematyki. Materiał stanowi komentarz metodyczny Dominiki Cieślikowskiej do scenariusza bazowego "Rozmowa o uchodźcach w Polsce".