Dlaczego trudno czasami porozumieć się nawet w najprostszych sprawach? Czym jest dobra rozmowa i jak dyskutować na trudne tematy? 

Migracje to temat trudny i często kontrowersyjny, który wzbudza wiele emocji. Jak poznać prawdę o współczesnych migracjach w szumie często sprzecznych ze sobą informacji? Skąd mam wiedzieć kim są przybysze, którzy stają się moimi sąsiadami albo kolegami, koleżankami z klasy? Po co przyjechali? Jakie mają zamiary? Czym się od nas różnią? 

Tożsamość jest wielowarstwowa i ulega zmianom. Doświadczenie migracyjne może mieć wpływ na to, gdzie czujemy się u siebie i z czym się utożsamiamy. Osobiste odczucia migrantów i migrantki to jedno, drugie to kwestia, jak postrzegają ich mieszkańcy danej spolecznosći. Nie wszyscy są zgodni co do tego, kto jest obywatelem ich kraju. Dla jednych to skomplikowane, u innych wywołuje złość. Inni czują się dyskryminowani. Być Polakiem, Polką, Europejczykiem, Europejką. Co to znaczy?

Jak rozmawiać o migracjach i argumentować nasze przekonania? Jak reagować na populistyczną narrację wokół tematu migracji?

Dlaczego ludzie ryzykują życie, aby przybyć do Europy?

Chcesz dowiedzieć się storytellingu oraz jak go wykorzystać w pracy wychowawczej z młodzieżą w kontekście wyzwań związanych ze zjawiskiem migracji? Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium dla nauczycieli i nauczycielek organizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej z okazji tygodnia Edukacji Globalnej 2020. 

Zamiast pytać czy będzie więcej, czy mniej migrantów, należy spytać skąd przyszli migranci będą pochodzić i dokąd zmierzać? Materiał edukacyjny, który może zostać wykorzystany na zajęciach w szkole na temat faktów i mitów dotyczących współczesnych migracji.

Kim jesteśmy MY i kim są ONI? "Stosowanie stereotypów jest niesprawiedliwe, bo rzeczy zmieniają się z czasem". Niektórym ciężko pojąć, że każdy jak tak złożony, jak on sam" - mówią bohaterowie i bohaterki filmu. Materiał edukacyjny do wykorzystania na zajęciach w szkole na temat przynależności i tożsamości.

Obejrzyj nagranie webinarium. Jak rozmawiać z młodzieżą o globalnych zagadnieniach? Wspólnie będziemy szukać odpowiedzi na pytania: Czy szkoła może być przestrzenią takiej rozmowy, uczyć ciekawości i zadawania pytań?

Przy pomocy tego krótkiego filmiku podpowiadamy, czym są szkolne Kluby Dobrej Rozmowy i zapraszamy zespoły uczniowskiego do wzięcia udziału we wspólnej zabawie podczas Wirtualnego Festiwalu.

Festiwal odbywa się 21 listopada 2019 r.

Zgłoście się: http://bit.ly/FestiwalUczniowskiTEG.

 

Strony